טרשת נפוצה / מהי טרשת נפוצה נוירולוגיה / ליתר דיוק, במיאלין שעוטף את שלוחות תאי העצב.

טרשת נפוצה / מ×"×™ טרשת נפוצ×" נוירולו×'×™×" / ליתר דיוק, במיאלין שעוטף את שלוחות תאי העצב.. מחלה שבה מערכת החיסון מתבלבלת ותוקפת רקמות של הגוף עצמו, במקום להגן עליו מפני חיידקים ונגיפים. כמי שחיה עם טרשת נפוצה, אני מאמינה כי קיימת חשיבות רבה למערך תמיכה ארצי עבור חולי טרשת נפוצה בישראל, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה הסובבים אותם. מערכת העצבים המרכזית שולטת בפעולות הגוף, דוגמת תנועה ושיווי משקל. טרשת נפוצה מתקדמת ראשונית (primary progressive) היא סוג חמור של המחלה ובערך 10% מהמאובחנים לוקים בה. טרשת נפוצה היא המחלה הנוירולוגית השכיחה ביותר כיום בקרב צעירים.

מכיוון שמדובר בתסמינים שאינם ספציפיים למחלה אלא יכולים להופיע כחלק ממחלות סיסטמיות רבות, קיימת חשיבות גדולה ביותר. מחלה אוטואימונית היא מחלה הנגרמת בשל פגם בפעולתה התקינה של מערכת החיסון. המרכז הנו חלק מהמחלקה הנירולוגית. כל סיב עצב במערכת העצבים המרכזית מוקף בחומר המכונה. זוהי הצורה השכיחה ביותר של המחלה:

×
×"×£ ×"×'ית The Israel Multiple Sclerosis Society from mssociety.org.il
טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית הפוגעת במערכת העצבים המרכזית (המוח וחוט השדרה), ששולטת בפעולות ובתפקודים השונים של הגוף, כמו תנועה ושיווי משקל. טרשת נפוצה היא המחלה הנוירולוגית השכיחה ביותר כיום בקרב צעירים. מחלה אוטואימונית היא מחלה הנגרמת בשל פגם בפעולתה התקינה של מערכת החיסון. המחלה פורצת בדרך כלל בתקופת חיים קריטית. הסיכון לפתח המחלה נקבע בשלבים המוקדמים של החיים. טרשת נפוצה היא מחלה לכל החיים המציבה אתגרים ייחודיים שעשויים להשתנות במשך הזמן, אך מרבית האנשים הסובלים מטרשת נפוצה מוצאים דרכים להתמודד עם התסמינים שלהם ולחיות חיים עשירים וממלאים. שחיקה זו משפיעה על התקשורת בין המוח ובין שאר חלקי הגוף. כל סיב עצב במערכת העצבים המרכזית מוקף בחומר המכונה.

טרשת נפוצה (multiple sclerosis או ms) היא מחלה כרונית שגורמת לפגיעה במערכת העצבים המרכזית.

ליתר דיוק, במיאלין שעוטף את שלוחות תאי העצב. טרשת נפוצה שכיחה יותר בקרב בני הגזע הלבן. בנטייה לערב עצבי הראייה, גזע המוח, המוחון וחוט השדרה. טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית, הנגרמת כתוצאה ממוקדים של דלקת, אשר פוגעת במערכת העצבים המרכזית, המורכבת מהמוח ומחוט השדרה. טרשת נפוצה (multiple sclerosis או ms) היא מחלה כרונית שגורמת לפגיעה במערכת העצבים המרכזית. המיאלין הוא חומר שומני שמבודד את העצבים ומאפשר להם להעביר מידע אל המוח וממנו. חולשה, עקצוצים, אובדן תחושה, ראייה מטושטשת, כאבי ראש, שינויים רגשיים. היא מאובחנת אצל כ־85% מהמטופלים ומתבטאת בהתקפים (אחד או יותר מהתסמינים הנוירולוגיים שתוארו לעיל ושנמשכים יותר מ־24 שעות). Multiple sclerosis או ms) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית על ידי פגיעה והפחתה במיאלין.המיאלין הוא חומר שומני המבודד את סיבי העצבים (אקסונים), ובכך מאפשר. מחלה אוטואימונית היא מחלה הנגרמת בשל פגם בפעולתה התקינה של מערכת החיסון. כל סיב עצב במערכת העצבים המרכזית מוקף בחומר המכונה. כמי שחיה עם טרשת נפוצה, אני מאמינה כי קיימת חשיבות רבה למערך תמיכה ארצי עבור חולי טרשת נפוצה בישראל, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה הסובבים אותם. תסמינים מוקדמים נפוצים המאפיינים את המחלה כוללים:

חולשה, עקצוצים, אובדן תחושה, ראייה מטושטשת, כאבי ראש, שינויים רגשיים. פורום זה מיועד לחולי טרשת נפוצה ובני משפחותיהם, בפורום זה יינתן מענה מקיף ומגוון לסימפטומים ותלונות הקשורים במחלת טרשת נפוצה, לסוגי טיפולים שונים, טיפולים חדשניים ועתידניים, ותופעות לוואי היכולות להתפתח מהטיפול. המרכז הנו חלק מהמחלקה הנירולוגית. טרשת נפוצה גורמת להרס המיאלין המקיף את העצבים של מערכת העצבים המרכזית. טרשת נפוצה (ms) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים המרכזית (cns:

×
×"×'ית לחולי טרשת נפוצ×" עמותות ×"א×'ו×"×" לזכויות ×"חול×" ×'ישראל from www.patients-rights.org
המחלה פורצת בדרך כלל בתקופת חיים קריטית. טרשת נפוצה מתקדמת ראשונית (primary progressive) היא סוג חמור של המחלה ובערך 10% מהמאובחנים לוקים בה. Multiple sclerosis או ms) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית על ידי פגיעה והפחתה במיאלין.המיאלין הוא חומר שומני המבודד את סיבי העצבים (אקסונים), ובכך מאפשר. טרשת נפוצה מאופיינת על ידי הופעה במוח וחוט השדרה של מוקדים מופצים של demeelination. מחלה שבה מערכת החיסון מתבלבלת ותוקפת רקמות של הגוף עצמו, במקום להגן עליו מפני חיידקים ונגיפים. שלה יכולה לשפר את איכות החיים ולמנוע התפרצויות קשות. טרשת נפוצה שכיחה יותר בקרב בני הגזע הלבן. טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית, הנגרמת כתוצאה ממוקדים של דלקת, אשר פוגעת במערכת העצבים המרכזית, המורכבת מהמוח ומחוט השדרה.

היא מאובחנת אצל כ־85% מהמטופלים ומתבטאת בהתקפים (אחד או יותר מהתסמינים הנוירולוגיים שתוארו לעיל ושנמשכים יותר מ־24 שעות).

טיפולים משלימים ואלטרנטיביים לטרשת נפוצה. טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית, הנגרמת כתוצאה ממוקדים של דלקת, אשר פוגעת במערכת העצבים המרכזית, המורכבת מהמוח ומחוט השדרה. טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית הפוגעת במערכת העצבים המרכזית (המוח וחוט השדרה), ששולטת בפעולות ובתפקודים השונים של הגוף, כמו תנועה ושיווי משקל. טרשת נפוצה מתקדמת ראשונית (primary progressive) היא סוג חמור של המחלה ובערך 10% מהמאובחנים לוקים בה. טרשת נפוצה (ms) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים המרכזית (cns: מופע המחלה משתנה למצב בו ישנה החמרה קבועה של התסמינים בדרך כלל ללא התקפים. טרשת נפוצה שכיחה יותר בקרב בני הגזע הלבן. מעניין במיוחד את ההשערה, המבוססת על נתונים אפידמיולוגיים, לפיה טרשת נפוצה המופיעה קלינית היא רק השלב הסופי של התהליך, אשר מתחיל הרבה לפני תחילת התקופה הבוגרת של החיים. בין הסימפטומים האופייניים, הפרעות חזותיות ו oculomotor, paresthesia, חולשה, פגוע אברי אגן וליקוי קוגניטיבי. Multiple sclerosis או ms) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית על ידי פגיעה והפחתה במיאלין.המיאלין הוא חומר שומני המבודד את סיבי העצבים (אקסונים), ובכך מאפשר. היא מאובחנת אצל כ־85% מהמטופלים ומתבטאת בהתקפים (אחד או יותר מהתסמינים הנוירולוגיים שתוארו לעיל ושנמשכים יותר מ־24 שעות). כמי שחיה עם טרשת נפוצה, אני מאמינה כי קיימת חשיבות רבה למערך תמיכה ארצי עבור חולי טרשת נפוצה בישראל, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה הסובבים אותם. זוהי הצורה השכיחה ביותר של המחלה:

יש אנשים עם טרשת נפוצה מגלים שטיפולים משלימים עוזרים להם להרגיש טוב יותר. חולשה, עקצוצים, אובדן תחושה, ראייה מטושטשת, כאבי ראש, שינויים רגשיים. אם המיאלין נפגע, המידע המועבר לא רק מתעכב. טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית הפוגעת במערכת העצבים המרכזית (המוח וחוט השדרה), ששולטת בפעולות ובתפקודים השונים של הגוף, כמו תנועה ושיווי משקל. טרשת נפוצה גורמת להרס המיאלין המקיף את העצבים של מערכת העצבים המרכזית.

טרשת נפוצ×
טרשת נפוצ×" ×'אתר Mszone אתר ×"משמש כמרכז מי×"×¢ ו×'ם ×'ית לחולי טרשת נפוצ×" from mszone.org
אצל אלו שנפגעו מבנים עצביים מודלקים, מה שמעורר תלונות שונות כגון הפרעות ראייה וחושיות, כאב או שיתוק. שחיקה זו משפיעה על התקשורת בין המוח ובין שאר חלקי הגוף. טרשת נפוצה היא המחלה הנוירולוגית השכיחה ביותר כיום בקרב צעירים. שלה יכולה לשפר את איכות החיים ולמנוע התפרצויות קשות. במקרה של טרשת היא פוגעת בתאי העצב; טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית הפוגעת במערכת העצבים המרכזית (המוח וחוט השדרה), ששולטת בפעולות ובתפקודים השונים של הגוף, כמו תנועה ושיווי משקל. Multiple sclerosis או ms) היא מחלה כרונית של מערכת העצבים, הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית על ידי פגיעה והפחתה במיאלין.המיאלין הוא חומר שומני המבודד את סיבי העצבים (אקסונים), ובכך מאפשר. טרשת נפוצה היא מחלה נדירה יחסית, אך אבחנה מוקדמת.

שחיקה זו משפיעה על התקשורת בין המוח ובין שאר חלקי הגוף.

אם המיאלין נפגע, המידע המועבר לא רק מתעכב. ליתר דיוק, במיאלין שעוטף את שלוחות תאי העצב. כל סיב עצב במערכת העצבים המרכזית מוקף בחומר המכונה. טרשת נפוצה (ms) היא מחלה דלקתית אוטואימונית וכרונית שבה המערכת החיסונית של הגוף שוחקת את המיאלין, קרום העוטף את העצבים כדי להגן עליהם. מערכת העצבים המרכזית שולטת בפעולות הגוף, דוגמת תנועה ושיווי משקל. מעניין במיוחד את ההשערה, המבוססת על נתונים אפידמיולוגיים, לפיה טרשת נפוצה המופיעה קלינית היא רק השלב הסופי של התהליך, אשר מתחיל הרבה לפני תחילת התקופה הבוגרת של החיים. מכיוון שמדובר בתסמינים שאינם ספציפיים למחלה אלא יכולים להופיע כחלק ממחלות סיסטמיות רבות, קיימת חשיבות גדולה ביותר. טרשת נפוצה היא מחלה לכל החיים המציבה אתגרים ייחודיים שעשויים להשתנות במשך הזמן, אך מרבית האנשים הסובלים מטרשת נפוצה מוצאים דרכים להתמודד עם התסמינים שלהם ולחיות חיים עשירים וממלאים. כמי שחיה עם טרשת נפוצה, אני מאמינה כי קיימת חשיבות רבה למערך תמיכה ארצי עבור חולי טרשת נפוצה בישראל, בני משפחותיהם ומעגלי התמיכה הסובבים אותם. מחלה אוטואימונית היא מחלה הנגרמת בשל פגם בפעולתה התקינה של מערכת החיסון. תסמינים מוקדמים נפוצים המאפיינים את המחלה כוללים: המיאלין הוא חומר שומני שמבודד את העצבים ומאפשר להם להעביר מידע אל המוח וממנו. טרשת נפוצה מתקדמת ראשונית (primary progressive) היא סוג חמור של המחלה ובערך 10% מהמאובחנים לוקים בה.

Posting Komentar

0 Komentar